O NÁS A NAŠOM PRIBLIŽOVADLE
Auto bez duší v kolesách, no s dušou cestovateľky.
Sme dve " retro" figúrky, ktoré sa už dávnejšie rozhodli cestovať na miesta, ktoré cestovky väčšinou neponúkajú.
Začali sme ako väčšina. Pol roka vopred zabookované dovolenky cez cestovky..Malo to svoje čaro- všetko-ako sa povie- na tanieri, nejaká tá podpora v podobe delegáta atď.
No v snahe vidieť čo najviac za čo najmenej sme časom zvolili spôsob cestovania v aute.
Ako to začalo? V dávnych časoch, keď "na Kréte ešte nevyhasli ohniská po Mínojcoch", sme bývali na jednom konci ostrova. A na požičanom miniaute bolo časovo nemysliteľné presúvať sa každý deň toľké kilometre. Preto sme si od domáceho požičali náradie, vyhodili z auta čo sa dalo, zobrali matrace z ubytka a vyrazili na tri noci po ostrove.
Tento spôsob sa nám tak zapáčil, že sme si doma kúpili rovnaké krpaté auto a začali s ním takto jazdiť. Bol to Chervolet Spark, v podstate Daewoo Matiz. Tento starší brat našej talianskej piccoly nás spoľahlivo povozil po 18 európskych krajinách.
.


Spark bolo fajn autíčko, no časom mal na tachometri príliš veľa kilometrov. Prišiel čas kúpiť niečo "väčšie, výkonnejšie, pohodlnejšie"..A pribudla nám teda Panda. Je o 5 cm širšia, koníkov tiež pár naviac, ale ozaj iba pár.
Je to obyčajná mestská Panda, s pohonom iba na predu, no časom sa ukázala ako veľmi schopná na miestach kde si iné autá netrúfli. Takže je to autíčko s pohonom "4x4" v srdci. Mala pri kúpe 3 roky a necelých 15 000 km. Odvtedy má na konte 165 000km, a z toho na rôznych výletoch po cestách necestách za tie roky takmer 100 000km.


Keďže cestujeme lowcost, tak musela prejsť aj Panda úpravou, aby sa v nej dalo pohodlno vyspať:


Iné drobné úpravy :
Sieťky na zadných oknách, aby mohli byť v noci dokorán otvorené, a nezožrali nás komáre.
Dobíjanie elektronických " hračiek" je riešené meničom napätia na 220V. Plus ako rezerva powerbanky vyrobené z batérií Parkside z Lidla.
Predné záclonky tiež, no použili sme ich možno iba tri krát.
Batožina je na streche v nosiči. A "kuchyňa", so základnými potrebami plus núdzová zásoba jedla je pod zadnou konštrukciou. 1 2

Tu je link na video, ako sa Panda "prehadzuje" z režimu jazdy na nočný režim: